Šole v UK in Walesu


V ponedeljek smo imeli predavanje na temo šole v Veliki Britaniji in Walesu. 



Pred obiski šol so nam predstavili kako deluje šolski sistem, kakšne tipe šol imajo, kako vključujejo otroke s posebnimi potrebami, kakšne teste morajo učenci opraviti ob zaključku šolanja...




Na splošno v Veliki Britaniji obstajata dva tipa šol: državne (Maintained Schools) in privatne šole (Public Schools). Privatne šole so plačljive in delujejo pod svojim okriljem. 
Po besedah predavateljice hodi 92% otrok v državne šole. Otroci v UK začnejo hoditi v šolo, ko dopolnijo 4 leta.

Državne šole so ponavadi organizirane kot:
Primary School (5-11 let) ali
Infant School (4-7 let), Junior School (7-11 let) in
Secondary School (11-16 let)

Državne šole, ki so subvencionirane s strani države, morajo slediti Nacionalnemu kurikulumu (National Curriculum). Dokument obsega, katere veščine in področja znanja morajo učenci osvojiti do konca šolanja. Osvojene cilje preverjajo z različnimi testi na vsake dve leti. Šole obveščajo starše o rezultatih in vodijo evidenco o vsakemu otroku.
 Ob koncu srednje šole (Secondary School) imajo v mesecu maju in juniju državni izpit GCSE (the General Certificate of Secondary Education). Za ta izpit učenci izberejo 8 do 10 predmetov, ki jih predlaga NC (National Curiculum). Rezultati, ki jih dosežejo "so vstopnice" za nadaljevanje študija na kolidžu (Collage). Kolidži ponujajo različne programe; lahko se poklicno usmerijo ali pa izberejo dvoletni študij »A Level«, kjer pridobijo nova znanja, ki jim bodo koristila za vpis na univerzo. 

Do študija na univerzi so šole brezplačne za otroke. Vsi študiji na univerzah imajo šolnino. 

Veliko otrok s posebnimi potrebami je vključenih v redno šolanje, kjer dobijo dodatno pomoč. Kakšno in koliko pomoči potrebuje pa je zelo natančno zapisano v uradnem dokumentu Statement of Special Educational Needs (Educational Health Care Plan), ki ga izda območje (provinca) v kateremu otrok živi. 
1% otrok pa se vključuje v specialne šole (Special Schools). Sem se vključujejo otroci, ki imajo hujše učne, psihične ali čustvene potrebe in težave. 
V Veliki Britaniji je okoli 1400 specialnih šol, večina šol je subvencionirana od države (the Local Authority).

Na podlagi uradnega dokumenta se pripravi Individual Educational Plan (IEP), katerega pripravi koordinator za posebene potrebe (SENCo-special education needs coordinator) v sodelovanju s starši, zunanjimi ustanovami in otrokom (če je dovolj star).

SEND-Special Education Needs Disabilitys
Od leta 2014 imajo 4. skupine otrok s posebnimi potrebami:

  • Komunikacija in interakcija 
  • Kognicija in učenje
  • Socialno, čustveno ali duševno zdravje
  • Senzorične in/ali fizične potrebe

Komentarji

Priljubljene objave